[spt-posts-ticker]

Uvođenjem ovih pet prehrambenih navika snizite razinu kolesterola

Implementiranjem ovih navika mogli biste dugoročno zaštititi srce.

Ako se borite s visokim kolesterolom, niste jedini. Nažalost, ako ga se ne liječi, on može dovesti do ozbiljnih srčanih problema, moždanog udara i rane smrti. Srećom, možete si pomoći i ovim prehrambenim navikama sniziti kolesterol.

Započnite dan zobenom kašom

Ako želite zdraviji početak dana, doručkujte zobenu kašu.

“Beta-glukan je topivo vlakno koje se nalazi u zobenoj kaši i pomaže sniziti kolesterol i da se dulje osjećamo siti”, kaže nutricionistica Kristen Fleming.

Povećajte unos nezasićenih masti

I dok zasićene masti povećavaju kolesterol, one nezasićene rade suprotno.

“Nezasićene masti su korisne jer snižavaju kolesterol i tlak, a i dalje tijelu daju energiju”, kaže Fleming i dodajte kako se one nalaze u ribi poput lososa i tune, zatim bademima i orasima te biljnim uljima poput suncokretovog, maslinovog, kukuruznog i orahovog.

Okrenite se biljnim izvorima proteina

Ako vam se prehrana inače temelji većinom na mesu, dobro bi bilo da u nju uključite više biljnih izvora proteina.

“Vegetarijanstvo ne samo da pomaže pri mršavljenju nego snižava i kolesterol. Samim time rizik od visokog tlaka i srčanih bolesti značajno se može smanjiti”, kaže Fleming.

Povećajte unos vlakana

Ne samo da ste od vlakana siti nego ona i snižavaju kolesterol.

“Vlakna u cjelovitim žitaricama, mahunarkama, sjemenkama, orašastim plodovima i povrću poznata su po tome da snižavaju kolesterol i da bi trebala biti dio svačije prehrane. Generalno, u prehranu želite uključiti što više vlakana. Ona topica posebno su dobra jer se na njih veže kolesterol te tako sprječavaju da ga tijelo apsorbira”, kaže nutricionistica Eleana Kaidanian.

Probajte isprekidani post

Ako imate visok kolesterol, isprekidani post mogao bi biti najbrži način za snižavanje istog.

“Istraživanja pokazuju da bi isprekidani post mogao biti dobra strategija za snižavanje lošeg kolesterola i podizanje dobrog kolesterola”, kaže nutricionistica Dawn Jackson Blatner. Ako se želite okušati u ovom, ona napominje i da je model 16-8, u kojem osam sati jedete i pijete samo vodu, a 16 sati postite, najodrživiji za većinu ljudi, piše Eat this.

 

Izvor: N1

Foto: Pexels